Brawn recunoaste ca Mercedes are probleme

   Dupa ce, in urma testelor din intersezon, Mercedes AMG era cotata printre favorite, rezultatele obtinute pe parcursul acestei prime jumatati a sezonului au contrazis toate pronosticurile.

 La inceputul campionatului, la un moment dat, dupa ce Nico Rosberg dominase autoritar si obtinuse victoria in China, se parea echipa germana putea fi revelatia sezonului. Numai ca, ulterior, lucrurile au inceput sa mearga din ce in ce mai rau pentru ei, ajungand ca in momentul de fata numarul de puncte stranse sa fie mai putin de jumatate decat au strans echipe ca Red Bull, Ferrari sau Lotus luate separat.

   Weekendul trecut, in Budapesta, a fost un nou dezastru pentru Mercedes AMG: nici un pilot nu a intrat in Q3. Mai mult, in cursa nu au adunat decat un singur punct, lucru ce nu se mai intamplase din Marele Premiu al Malaeziei.

   In ciuda tuturor acestor necazuri, directorul principal Ross Brawn spune ca echipa cunoaste cauzele pentru care nu performeaza si crede ca de vina sunt caracteristicile ultimelor circuite pe care s-a alergat. Privitor la ce s-a intamplat cu echipa sa incepand cu Marele Premiu din Monaco (de cand a cam inceput declinul), Ross Brawn a declarat:

   Cred ca in Montreal am avut o sesiune de calificari cu bune si cu rele, in schimb am avut o cursa destul de buna. Cat priveste Marele Premiu al Ungariei, am fost intrebat de ce nu am fost competitivi, in schimb la Monaco am fost, dar cred ca cele doua sunt circuite foarte diferite: daca ne uitam la circuitul maghiar, vom vedea ca virajele lungi de aici nu sunt prezente sub nici o forma in Monaco. Monopostului nostru i se potrivesc anumite circuite, trebuie insa sa realizam un monopost care sa fie competitiv pe toate tipurile de circuit. Aceasta este prioritatea noastra. Este foarte mult de munca pentru a imbunatati situatia.

   Din cand in cand o echipa va domina si va fi competitiva pe toate tipurile de circuite, si trebuie sa avem si putin noroc ca sa tinem aproape, dar mult mai des se intampla sa existe suisuri si coborasuri, si, in mod special, in ceea ce priveste cat de bine sunt gestionate pneurile pe difereitele circuite din calendar.

   Este o problema pe care cautam sa o rezolvam in acest moment. Poate ca in Ungaria, echilibrul permanent avut pe virajele lungi nu a fost bun, asa ca trebuie sa-l analizam si sa gasim solutii. 

P.S. Din pacate, se pare ca Ross Brawn spune acelasi lucru invocat in prima instanta si de Michael Schumacher acum ceva timp: lupta in formula 1 in acest sezon nu prea mai tine de cat de echilibrat si rapid este un monopost sau altul, ori un pilotul sau altul, ci cat de mult si de bine te tin gumele. Un lucru aberant dupa parerea noastra, nu credem pneurile sunt cele care trebuie sa faca diferenta dintre piloti sau monoposturi.